Begin met het ontwerpen van uw logo

Hoe ontwerp je het perfecte logo voor youtube met onze logo maker

Gepubliceerd: 27.05.2022

Hoe maak je een logo voor youtube?


Waarom Youtube?

 

Youtube, het videoplatform en bloeiend social media netwerk is de op één na meest bezochte website ter wereld en de grootste zoekmachine op het web. Ondanks dit fenomeen, is het nog steeds een grotendeels onbekend terrein met betrekking tot bedrijven die gebruik maken van de mogelijkheden die het platform biedt voor groei en betrokkenheid. 

 

Youtube biedt een ruimte voor alle bedrijven om wereldwijd te groeien door het opbouwen van vertrouwen en het vestigen van een gezaghebbende stem binnen een bedrijfstak. Zelfs kleine bedrijven kunnen gebruik maken van video getuigenissen om vertrouwen en geloofwaardigheid op te bouwen voor hun merk, producten en diensten.  Het is veel makkelijker om verbinding te maken en te betrekken via online video's als je het vergelijkt met geschreven inhoud. Door growing an online presence onder een internationaal publiek, zet u de toon voor grotere missies, grotere kansen. En het beste van dit alles? Het is gratis. 

Wij ’gaan in op waarom Youtube een uitstekende bron is voor kleine bedrijven en ondernemers, schetsen de beste ontwerp praktijken voor je kanaal (inclusief logo gebruik!), en bieden onze favoriete Youtubers van het moment. 

 

De indeling van een Youtube kanaal 

 

Logo gebruik in profielfoto's / kanaal iconen / avatars
Herkenbaarheid kan gemakkelijk worden bereikt door een effectief logo ontwerp. Het is belangrijk om te weten dat Youtube logo's worden gebruikt in zowel watermerken als in profielfoto's, die ook wel kanaal iconen, of avatars worden genoemd. 

Een gebruikersicoon is een avatar, foto of afbeelding die wordt weergegeven op de hoofdpagina en naast gebruikerscommentaren. Deze vierkante afbeelding heeft een standaard grootte van 800 x 800 pixels en een JPG, GIF, BMP, of PNG bestandstype. Geanimeerde GIF's zijn niet mogelijk. Wanneer bezoekers naar je kanaal komen, zullen ze het icoontje zien in de linkerbovenhoek van je kanaal. Zorg ervoor dat je rekening houdt met circulaire bijsnijdingen en dat belangrijke tekst of afbeeldingen niet worden weggesneden wanneer je je logo ontwerpt. Vierkante of ronde afbeeldingen worden weergegeven op 98 x 98 pixels. Blijf consistent met uw andere sociale kanalen en coördineer visueel met de banner. Meer informatie over het beheren van je kanaalpictogram vind je hier.

 

Profiel

Beste praktijken om een logo voor youtube te ontwerpen

 

Jouw profiel is superbelangrijk voor je kanaal. Het bevat waardevolle informatie, zoals je naam of bedrijfsnaam, maar ook andere socialemediagrepen, websitelinks en je branche. U bent in staat om een aangepaste URL voor uw kanaal te maken zodra u ten minste 100 abonnees hebt, ten minste 30 dagen op het platform bent, een geüpload kanaalpictogram hebt en kanaalkunst hebt geüpload. Je icoon of logo zal ook zichtbaar zijn in het profiel, dat verkleind is op het platform. Om ervoor te zorgen dat het pictogram er goed uitziet op kleinere schermen, moet je een afbeelding uploaden die 800 x 800 pixels is.

 

Beschrijvingen


Vermeld altijd uw bedrijfsnaam en relevante product-/dienstnamen als tags in elke video die u uploadt. Beschrijvingen kunnen tot 5.000 tekens lang zijn, met belangrijke trefwoorden op de voorgrond. Hier kunt u ook hashtags, links naar afspeellijsten op uw kanaal en een inhoudsopgave toevoegen. 

 

Banner


Banners zijn ideaal om je kijkers te laten zien wat voor soort kanaal je bent, hoe vaak je uploadt en om nuttige links te delen. Net als banners op Facebook biedt Youtube de mogelijkheid om bovenaan de startpagina van je kanaal reclame te maken. De exacte afmetingen die nodig zijn voor banners op Youtube zijn 2560 x 1440 pixels, met 2MB voor een maximale bestandsgrootte. Het is belangrijk om rekening te houden met verschillende displays, afhankelijk van het apparaat waarop uw kanaal wordt bekeken.

 

Wanneer YouTube wordt bekeken vanaf een tv, wordt de afbeelding volledig weergegeven en bedekt deze de achtergrond van je kanaal met de aanbevolen resolutie van 2560 x 1440 pixels. Op een desktop zal het gebied van de afbeelding 2560 x 423 pixels zijn. Het zichtbare gebied  op een tablet display zal 1855 x 423 pixels.

 

Thumbnail ontwerp

 

Thumbnailontwerpen zijn in wezen de eerste kans om je publiek aan je te binden en een blijvende indruk te maken. Ze geven context met ondersteunende tekst, en je’ll moet het onder de zeven woorden houden. Wij zijn dol op de definitieve gids van Tube Filter&rsquo, waarin in detail wordt uitgelegd hoe u de meest effectieve thumbnailontwerpen kunt maken en uw logo erin kunt verwerken. De aanbevolen grootte voor thumbnails is 1280 x 720 pixels. Gebruik dienovereenkomstig grote teksten en opvallende visuals. 

 

Trailer

 

Bij Youtube gaat het om laten zien, niet om vertellen. De trailer van je kanaal is de eerste video die wordt getoond wanneer een gebruiker op je pagina komt. Dit is je kans om je logo of product of dienst te introduceren, de inhoud van je kanaal te laten zien, en bezoekers aan te moedigen om zich te abonneren. De beste formule is om het allemaal kort te houden, te bedenken wat de meeste aandacht zou trekken en zo authentiek mogelijk te zijn voor wat je kanaal inhoudt. 

 

CTA's

 

CTA's, of call-to-actions in de context van Youtube zijn cards, bumper ads, en watermarks. Cards zijn kleine, transparante CTA's die groter worden als erop wordt geklikt. U kunt kaarten gebruiken om gebruikers naar uw website te leiden, of een aankoop link, maar ook naar andere video's op uw kanaal. Bumperadvertenties zijn videoadvertenties van zes seconden die aan het begin of einde van een video verschijnen. Watermerken zijn aangepaste abonnementsknoppen die zichtbaar zijn voor niet-abonnees op je kanaal. Je kunt de instructies om deze aan je video's toe te voegen hier vinden. 

 


De beste ontwerpmethoden voor uw Youtube-kanaal


Beste praktijken om een logo voor youtube te ontwerpen

 

Toepassen van succesvolle ontwerpconcepten op je kanaal

 

Steer weg van trends en blijf trouw aan uw bestaande bedrijfsbranding. De psychologie van kleuren is hier bijzonder relevant, omdat Youtube zo'n visueel marketinginstrument is. We’ve got you covered in tdeze blog post over kleurencombinaties evenals deze blog post over de betekenis van kleuren binnen branding en design. 

 

Heb een bewuste strategie

 

Zoals bij elk marketingaspect voor uw bedrijf, is het van cruciaal belang dat u de intentie hebt achter de strategie. Het onderhouden en updaten van uw kanaal heeft de hoogste prioriteit. Binnen dat, is het belangrijk om ervoor te zorgen dat alle Youtube branding aspecten bij elkaar passen en samenhangend zijn.

 

De kracht van analytics

 

Youtube biedt kwantitatieve inzichten voor je kanaal en je publiek’s gedrag. Dit omvat kijkcijfers, gemiddelde kijktijd, abonneedemografie, gegenereerde inkomsten en interactiepercentage.

 

Gebruik hashtags

 

Kies hyperrelevante hashtags om meer exposure voor uw content te krijgen. Zie deze hashtags als een manier om digitaal te archiveren en te organiseren op basis van wat u deelt. Zorg ervoor dat je er niet meer dan vijftien kiest, want ze zullen worden genegeerd. 

 

Onderzoek competitie en inspiratie

 

Wet waar je tegen op moet boksen, en hoe je wilt dat je kanaal eruit ziet. Het is belangrijk om door de kanalen van je concurrenten te bladeren. YouTube kanalen. Door middel van dit proces kunt u notities maken over het aantal bekeken video's, betrokkenheid via opmerkingen, en in het algemeen om een gevoel te krijgen van wat uw specifieke publiek zal worden aangetrokken.  

 

Jouw favoriete YouTubers hebben het potentieel om technieken en best practices te onthullen die zorgen voor meer views, abonnementen en betrokkenheid. Zelfs als ze niet binnen uw niche, het is zeker mogelijk om deze strategieën aan te passen om uw eigen aanhang te vergroten.

 

Inspirerende Youtube kanalen die een goede branding en logo hebben



Beste praktijken om een logo voor youtube te ontwerpen

 

Als een van de meest succesvolle educatieve videogemeenschappen heeft Skillshare een ongelooflijke prestatie geleverd door grote ideeën op een duidelijke en georganiseerde manier te faciliteren. Hun kanaal is gemakkelijk te navigeren, en hun missie is duidelijk: verken je creativiteit.
 

Marie Forleo - is een Amerikaanse ondernemer met 659k volgers, en heeft zichzelf opgeworpen als inspiratie voor andere ondernemers die willen doorbreken in de Youtube-sfeer. Forleo communiceert een toegankelijke, onderhoudende en serieuze sfeer voor diegenen die willen en vechten om te werken binnen een industrie waar ze van houden. 
 

TED - is een bekend platform voor inspirerende discussies, en hun Youtube-kanaal is het perfecte voorbeeld voor consistente visuele Youtube branding. Door hun gedurfde rode flitsen en aandachttrekkende titels biedt TED alleen al op dat punt inspiratie.
 

Nyma Tang - heeft op organische wijze een gemeenschap van 1,25 miljoen abonnees opgebouwd die geïnteresseerd is in inclusieve schoonheids- en modeonderwerpen. Deze Amerikaanse beautyvlogger en activiste spreekt zich uit tegen discriminatie op basis van huidskleur en gebruikt haar verbazingwekkende aanhang om te onderwijzen en te inspireren. 
 

BMW - Autoliefhebbers krijgen een eerste blik op officiële lanceringsfilms en webseries van het BMW-kanaal. We houden van hun Youtube branding en vinden het super effectief door de Youtube-specifieke video series die ze exclusief op hun kanaal uitbrengen. 

 

Hoe gebruik je onze logo maker voor je Youtube logo behoeften

 


Onze logomaker is de perfecte oplossing voor het maken van een Youtube-logo, pictogram, en aanvullende visuals voor uw kanaal. Via de Logogenie sociaal netwerk optie, bent u in staat om kopen kant-en-klare beelden van uw logo specifiek voor sociale netwerk platforms - met inbegrip van Youtube.

Om meer te weten te komen over extra tips en trucs voor sociale media, kunt u onze post “Branding uw sociale netwerkpagina's” vinden, waar we succesvolle manieren schetsen om onze logomaker te gebruiken voor andere sociale mediaplatforms, zoals Facebook, Twitter, LinkedIn, en Instagram. 
 

De Logogenie Ontwerp Uitdaging

 

Logogenie’s derde generatie gratis logo maker stelt u in staat om de industrie van uw bedrijf’s en het lettertype van uw voorkeur op te geven. In drie stappen kunt u uw logo personaliseren met uw bedrijfsnaam en baseline, of slogan. Eerste stap: bedrijfsgegevens invoeren. De industrie keuzes hebben een breed scala, met inbegrip van de bouw, mode, technologie, wellness, voedsel, transport en nog veel meer. Stap twee: kies een logosjabloon. Er zijn er honderden beschikbaar, en na uw keuze kunt u een voorbeeld bekijken en downloaden. Aanpassingen worden gemaakt door middel van onbeperkte wijzigingen. Lay-out, kleurenpalet, lettertypes en symbolen kunnen worden aangepast. Stap drie: een download in hoge resolutie wordt beschikbaar gesteld, en in vele formaten. Het logo ontwerp is compatibel met programma's, zoals Adobe Illustrator en Photoshop. 

 

Logogenie's logomaker

Caption: Ontwerp je eigen logo met de Logogenie-logomaker
 

Het ontwerpen van een logo wordt eenvoudig gemaakt door duidelijke tabbladen aan de linkerkant, met opties om verder te ontwerpen via pictogrammen, details en symbolen, kleurenpaletten en plaatsing. Logogenie’s makkelijk te gebruiken “undo” en “redo” opties aan de linkerkant maken het mogelijk om uitgebreid te experimenteren. Er zijn nieuwe opties, zoals de sociale netwerk optie, resizing voor specifieke sociale platforms en eenvoudiger branding, evenals de exclusiviteit optie, die u rechten en contract aanbiedingen voor auteursrechten geeft. 

Aan de rechterkant bevindt zich de handige “recenter” tool om alles uitgelijnd te houden, mocht u daarvoor kiezen. Naast de “recenter” tool, vindt u de “help” optie, waar alle tutorial video's gemakkelijk toegankelijk zijn om te helpen met vragen die kunnen opkomen tijdens het ontwerpproces. Onder de video's, is er een snelle inleiding over hoe Logogenie’s ontwerptools te gebruiken. De video's leggen ook uit hoe tekst aan te passen, het juiste gebruik van kleuren en kleurverlopen toe te passen, en tips over het toevoegen van speciale details aan uw logo ontwerp. 

Online chat is te allen tijde beschikbaar, mocht je vragen hebben over dit deel van het spel. Veel plezier!  
 

Start met het ontwerpen van je logo

 

Bekijk onze andere artikelen