Begin met het ontwerpen van uw logo

Hoe maak je een e-mail handtekening met uw logo op Outlook, Gmail, Yahoo

Gepubliceerd: 25.05.2022
De meesten van ons hebben wel eens een geweldige, professionele e-mailhandtekening ontvangen — het esthetische ontwerp steekt echt af tegen de nietszeggende, verder louter tekstuele e-mailinhoud, en wij als lezer houden er een goede indruk van de afzender aan over. Maar hoeveel van ons kunnen daadwerkelijk hun eigen professionele handtekeningen voor e-mails met een logo maken en versturen? 
 
Het is eigenlijk een stuk makkelijker dan het lijkt! Hieronder leggen we alles uit wat je moet weten om je reputatie en merkherkenning te verbeteren met professionele e-mailhandtekeningen. We beginnen met de best practices voor het ontwerpen van e-mailhandtekeningen met logo's en leggen dan uit hoe u de uwe kunt toevoegen op Outlook, Gmail en Yahoo.  
 
 

3 tips van experts voor de beste e-mailhandtekeningen

 
 
1. Gebruik een sjabloon voor e-mailhandtekeningen
 
 
Wil je een geheimpje weten? Je hoeft niet uren in Photoshop te spenderen om een pixel-perfecte e-mailhandtekening te maken. Je kunt gewoon een sjabloon voor een e-mailhandtekening gebruiken om er automatisch een te genereren en ook je logo toe te voegen. Deze online tools maken al gebruik van professioneel ontworpen afbeeldingen die er prachtig uitzien, zodat je alleen nog maar je persoonlijke informatie en links hoeft toe te voegen. En ze zijn meestal gratis!
 
Hoe maak je een e-mailhandtekening met je logo?
 
 
Tenzij je een professionele ontwerper bent of de voorkeur geeft aan een bepaalde artistieke stijl, zijn sjablonen voor e-mailhandtekeningen de manier om te gaan. Het moeilijkste deel van het ontwerpen van een e-mail handtekening is om het er goed uit te laten zien, maar deze sjablonen zien er al geweldig uit. 
 
Bovendien bieden ze ruimte voor alle noodzakelijke informatie, zodat u niets over het hoofd ziet. Als het bijvoorbeeld de eerste keer is dat je een e-mailhandtekening ontwerpt, denk je er misschien niet aan om je sociale pictogrammen op te nemen, maar als je een sjabloon voor een e-mailhandtekening gebruikt, heb je die optie meteen voor je neus. 
 
Natuurlijk, wil je voorzichtig zijn met welke e-mailondertekening sjabloon je gebruikt. Hier zijn onze top suggesties voor degenen die zowel gratis als online zijn:
 
- HubSpot Email Signature Template
- WiseStamp Email Signature Template
 
Elk bedrijf heeft zijn eigen bibliotheek met sjablonen, dus voel je vrij om al je opties te verkennen voordat je er een kiest. 
 
 
2. Bekijk voorbeelden van e-mailhandtekeningen ter inspiratie
 
 
Als je alle verschillende sjabloontools met al hun verschillende sjablonen bekijkt, heb je een heleboel gevarieerde looks en stijlen waaruit je kunt kiezen. Dat is inclusief gratis tools, dus bedelaars kunnen kiezen!  
 
Om je te helpen de voor jou meest geschikte te vinden, kun je een aantal voorbeelden van e-mailhandtekeningen bekijken en noteren wat je aanspreekt, en wat niet. Door veel voorbeelden van e-mailhandtekeningen tegelijk te scannen, ontdek je patronen die je helpen de aspecten te isoleren die je wilt emuleren. 
 
Houd je bijvoorbeeld van horizontale e-mailhandtekeningen of van verticale? Welke trends gebruiken andere mensen in je branche? Welke professionele e-mailhandtekeningen maken dat je zaken wilt doen met de afzender?
 
U kunt vrij eenvoudig voorbeelden van e-mailhandtekeningen vinden met een zoekmachine, of zelfs door de bibliotheken op sjabloonprogramma's te verkennen. Voel je vrij om ook je eigen inbox te scannen voor ideeën en suggesties. 
 
 
3. Voeg uw logo toe voor een betere naamsbekendheid
 
 
Het belangrijkste verschil tussen persoonlijke en professionele e-mailhandtekeningen is wie ze vertegenwoordigen. Met professionele e-mailhandtekeningen wil je meer je merk promoten dan jezelf 
; het stimuleren van merkherkenning en het verbeteren van de reputatie van je bedrijf’
 
Volgens die logica is het beter om uw logo-ontwerp op te nemen in plaats van uw persoonlijke foto, vooral als u een klein of eenpersoonsbedrijf bent. Dan, alles wat je zegt in je e-mail weerspiegelt op uw bedrijf, dus zolang je e-mails productief zijn, elke e-mail versterkt uw merk. 
 
De manier waarop branding werkt, wil je je logo ontwerp overal gebruiken waar je kunt (net iets minder dan overexposure). Advertenties, social media posts, merchandise, draagtassen — overal! Elke keer dat iemand uw logo ziet, versterkt het de merkherkenning en herinnert het hen eraan dat u bestaat, voor het geval ze misschien in de markt zijn voor wat u aanbiedt. Dus, natuurlijk ziet uw logo ontwerp in een e-mail handtekening past in een grotere, overkoepelende merkstrategie. 
 
Als u nog geen logo hebt, kunt u er snel en effectief een ontwerpen met onze eigen Logogenie gratis logomaker. In tegenstelling tot andere logomakers, heeft onze tool een gebruiksvriendelijke interface en eenvoudige gidsen als het je eerste keer is met logo ontwerp. 
 
U kunt zelfs gebruik maken van onze logo sjablonen als je niet wilt lastig vallen met de eigenlijke logo ontwerp — gewoon plug in uw bedrijf ’s naam en andere informatie en je ’ll hebt een kant-en-klaar logo in seconden. U kunt zelfs de stijl beperken door uw branche of andere trefwoorden. De stap-voor-stap handleiding voor het gebruik van onze logomaker legt uit hoe u ook meer geavanceerde logo-ontwerptechnieken kunt toepassen. 
 
 

Het toevoegen van uw handtekening 

 
 
Elke e-mailhandtekening template tool werkt anders, dus je kan eindigen met verschillende bestandsformaten. Als u uw handtekening toevoegt aan een van de belangrijkste e-mailplatforms — Outlook, Gmail, of Yahoo! — dan is het’s het beste om een beeld-gebaseerd bestand te gebruiken. Download het voor later, of kopieer-en-plak het rechtstreeks in de instellingen van uw e-mailplatform’
 
Waar in de instellingen? Hieronder leggen we uit hoe u uw nieuwe, professionele e-mailhandtekening kunt toevoegen aan het e-mailplatform van uw keuze. 
 
 

Hoe e-mailhandtekeningen toevoegen voor Outlook

 
 
1. Meld u aan bij Outlook.com.
 
2.  Klik op het pictogram Instellingen in de rechterbovenhoek. Het’s het pictogram dat eruit ziet als een tandwiel. 

Hoe maak ik een e-mailhandtekening met Outlook?
 
 
3. Het tabblad Instellingen is nu geopend, maar maak je geen zorgen over al die nieuwe opties. Klik gewoon onderaan waar Bekijk alle Outlook instellingen staat. 
 
 
Hoe maak ik een e-mailhandtekening met Outlook?
 
 
4. Dit opent een nieuw venster met een paar kolommen met menu's. De eerste kolom moet Mail zijn. Klik in de tweede kolom op Ontstellen en beantwoorden
 
 
Hoe maak ik een e-mailhandtekening met Outlook?
 
 
5. Helemaal bovenaan zie je een plaats voor je email handtekening. U kunt hier een originele e-mailhandtekening maken met behulp van de teksteditor, maar u kunt moeilijkheden ondervinden bij het gebruik van meer dan één afbeelding of tekstlinks.
 
In plaats daarvan raden we aan een sjabloon voor e-mailhandtekeningen te gebruiken, zoals hierboven uitgelegd. Afhankelijk van welke sjabloon tool je hebt gebruikt, zul je je e-mail handtekening in verschillende formaten ontvangen. Kopieer de afbeelding van de e-mailondertekening en plak deze in dit vak, of upload de afbeelding door op het eerste pictogram te klikken (het ziet eruit als een foto van bergen). 
 
Hoe maak ik een e-mailhandtekening met Outlook?
 
 
6. Zodra u uw e-mailhandtekening hebt ingevoerd, vinkt u de twee vakjes hieronder aan om deze automatisch in al uw e-mails op te nemen. Dit betekent dat elke e-mail die u verstuurt uw e-mailhandtekening zal bevatten zonder dat u deze elke keer hoeft in te voeren. 
 
Wanneer u klaar bent, vergeet dan niet op Opslaan te klikken. 
 
Hoe maak ik een e-mailhandtekening met Outlook?
 
 

Hoe e-mailhandtekeningen toevoegen voor Gmail

 
 
1. Meld u aan bij Gmail.com. 
 
2. Klik op het pictogram Instellingen in de rechterbovenhoek. Het’s het pictogram dat eruit ziet als een tandwiel. 
 
Hoe maak ik een e-mailhandtekening met Gmail?
 
 
3. Dit opent het venster Snelle instellingen, maar u hoeft zich geen zorgen te maken over de nieuwe opties. Klik gewoon op Alle instellingen bekijken daar bovenin. 
 
Hoe maak ik een e-mailhandtekening met Gmail?
 
 
4. Dit opent het schermvullende Instellingen venster. Je begint in het Algemeen -tabblad bovenaan, maar gelukkig is dat waar alles wat we nodig hebben al staat. 
 
Scroll naar beneden tot je de Signature instelling ziet. Klik op +Nieuwe maken
 
Hoe maak ik een e-mailhandtekening met Gmail?
 
 
5. U heeft nu de mogelijkheid om uw handtekening een naam te geven. Dit is een optie voor het geval u meerdere handtekeningen wilt hebben, bijvoorbeeld een professionele e-mailhandtekening en een persoonlijke e-mailhandtekening. Geef het een naam zoals u wilt en klik dan op Maken.
 
 
Hoe maak ik een e-mailhandtekening met Gmail?
 
 
6. Hier kunt u uw e-mailhandtekening invoeren. Zoals we hierboven voor Outlook hebben uitgelegd, kunt u een originele e-mailhandtekening maken met de meegeleverde teksteditor, maar als u iets visueels wilt, kunt u het beste een sjabloon voor uw e-mailhandtekening gebruiken (of er zelf een ontwerpen). 
 
Afhankelijk van het bestandsformaat van de e-mailondertekeningsjabloon die u hebt gebruikt, kopieert en plakt u de e-mail in het venster hier, of uploadt u de afbeelding met behulp van het pictogram dat lijkt op een foto van bergen. 
 
 
Hoe maak ik een e-mailhandtekening met Gmail?
 
 
7. Let vervolgens op de Aanduidingsstandaardinstellingen, die opties onderaan. Hier geeft u aan welke e-mailhandtekeningen u automatisch wilt gebruiken voor nieuwe e-mails en/of antwoorden. Als u uw nieuwe e-mailhandtekening kiest, wordt deze automatisch toegevoegd aan toekomstige e-mails, zodat u dit niet handmatig hoeft te doen. 
 
U heeft ook de optie om uw handtekening zonder de stippellijn en boven geciteerde tekst weer te geven. Dit is gewoon een stilistische keuze op basis van Gmail ’s setup — als u niet ’s klik, zal uw handtekening worden weergegeven onder een stippellijn en onder de geciteerde tekst.
 
 
Hoe maak ik een e-mailhandtekening met Gmail? 
 
 
8. Als laatste moet u uw wijzigingen opslaan. U moet naar beneden scrollen naar de onderkant van de Instellingen pagina om het te zien. Klik gewoon op Wijzigingen opslaan om te voltooien. 
 
 

Hoe e-mailhandtekeningen toevoegen voor Yahoo! Mail

 
 
1. Meld u aan bij Yahoo.com.
 
2. Klik op het pictogram Instellingen in de rechterbovenhoek. Dit is het pictogram dat eruit ziet als een tandwiel. 
 
 
Hoe maak ik een e-mailhandtekening met Yahoo?
 
 
3. Dit opent het Instellingen venster, maar u hoeft zich geen zorgen te maken over de nieuwe opties. Kijk gewoon naar beneden en klik op Meer instellingen naast de ellips (drie puntjes).
 
Hoe maak ik een e-mailhandtekening met Yahoo?
 
4. Dit opent het grotere venster Instellingen. Klik in het menu in de linkerkolom op het tabblad voor E-mail schrijven
 
Hoe maak ik een e-mailhandtekening met Yahoo?
 
5. In het menu E-mails schrijven ziet u een gebied voor Handtekening. Dit is wat je wilt, maar je moet het activeren voor je huidige email adres. Klik gewoon op de schakelaar naast het emailadres waaraan u een handtekening wilt toevoegen. 
 
 
Hoe maak ik een e-mailhandtekening met Yahoo?
 
 
6. Dit opent het venster voor de e-mailhandtekening. Net als op de andere e-mailplatforms kunt u een originele e-mailhandtekening maken met de meegeleverde teksteditor, maar we raden u aan een sjabloon voor de e-mailhandtekening te gebruiken voor een beter uiterlijk. 
 
U kunt uw afbeelding kopiëren en plakken in het venster voor de e-mailhandtekening, of het bestand vanaf uw bureaublad rechtstreeks naar het venster slepen. Controleer de voorbeeldhandtekening aan de rechterkant om er zeker van te zijn dat het eruit ziet en reageert zoals u wilt.
 
Hoe maak ik een e-mailhandtekening met Yahoo? 
 
7. De instellingen van Yahoo! Mail worden automatisch opgeslagen, dus u bent er klaar voor. Als u de e-mailhandtekening wilt verwijderen, verwijdert u het vinkje uit stap 5. 
 
 

Verander e-mails in branded content

 
 
Met een gepersonaliseerde e-mailhandtekening, compleet met logo, bent u klaar om een geheel nieuwe arena voor branding te openen. Het gebruik van een professionele e-mailhandtekening zal misschien niet onmiddellijk een stijging van de verkoop veroorzaken, maar het zal geleidelijk uw merkherkenning en reputatie verbeteren met elke nieuwe e-mail die u verstuurt. En omdat de meeste e-mailhandtekeningen worden geleverd met een call-to-action, kan deze kleine aanpassing leiden tot een aanzienlijke boost in traffic. 

 

Bekijk onze andere artikelen