Begin met het ontwerpen van uw logo

3 logoformaten die je nodig hebt voor branding

Gepubliceerd: 22.02.2018

Maken van verschillende versies van uw logo voor branding

Bij het een logo ontwerpen moet je rekening houden met hoe het logo zal worden weergegeven. Misschien wil je het op je bestelwagen of bedrijfswagen plakken, misschien wil je borden maken, misschien wil je het op je websites plaatsen. Voor al deze verschillende dragers heeft u verschillende logo lay-outs nodig. Hier’s een overzicht van de verschillende soorten lay-outs die u nodig zou kunnen hebben.

 
Start met het ontwerpen van je logo


Om een idee te krijgen, hier’s een snelle blik op wat grote bedrijven als Channel en Waltdisney doen:

Chanel-logo & Disney-logo


 

Logo's voor websites

Wanneer u naar websites kijkt, is het u misschien al opgevallen dat de meeste logo's een horizontaal formaat hebben. Zo blijft de menubalk bovenaan uw site zo dun mogelijk, zodat uw site verticaal niet te groot wordt. Het probleem met hoge logo's is dat het problemen geeft op bepaalde schermresoluties (Responsiveness). In het algemeen is het’s een goed idee om een menubalk te hebben die zo klein mogelijk in hoogte is, zodat hij’s niet te veel ruimte op uw site inneemt. Bezoekers moeten de inhoud gemakkelijk kunnen zien zonder al te veel te moeten scrollen. Daarom is het sterk aanbevolen om horizontale formaten te gebruiken om de ruimte te optimaliseren.


Een voorbeeld van een website logo lay-out geïntegreerd op een site:

 example of a website logo layout integrated on a site


Dit is het verschil tussen een gewoon logo en een websitelogo:

Chanel-logo op website



Logo's voor visitekaartjes en andere kantoorartikelen

Als je wilt dat je visitekaartjes er goed uitzien, wil je twee soorten lay-outs. Op de voorkant van je visitekaartje moet je logo duidelijk en goed leesbaar zijn, op de achterkant kun je wat creatiever te werk gaan. Het logo op de achterkant van je visitekaartje is meestal slechts een geheugensteuntje, maar laten we daar’net op terugkomen. Het logo op de voorkant van uw visitekaartjes moet kort zijn en in vette letters, zodat het gemakkelijk klaar is, Dit is het eerste wat uw klanten gaan zien, dus zorg ervoor dat het’s op een fatsoenlijk formaat. Vermijd dat uw logo vol staat met te veel teksten op deze versie, uw bedrijfsnaam is genoeg. Hou het zo eenvoudig mogelijk. Basisregels onder uw logo zijn bijvoorbeeld niet aan te raden, omdat ze meestal in klein schrift staan en uw klanten er niet veel aan hebben als ze niet leesbaar genoeg zijn. Afhankelijk van de hoeveelheid tekst die u op de achterkant van uw kaartjes wilt zetten, kunt u een groter logo gebruiken met bijvoorbeeld uw baseline en website Url. Een andere populaire stijl voor de achterkant van visitekaartjes is het gebruik van uw logo icoontje op een gekleurde achtergrond. Dit geeft uw kaartjes een beetje meer smaak door de kleur van de achterkant te onderscheiden van de voorkant.

Tip : Het is sterk aan te raden om de achterkant van uw visitekaartjes wit te houden, zodat de belangrijke gegevens zoals uw e-mailadres en nummer goed uitkomen.
>

Hier’s een set stationaire producten met verschillende logoformaten:

producten met verschillende logoformaten

 

Logo's voor bedrijfswagens

Logo lay-outs voor bedrijfswagens zijn lastig. De lay-outs hangen echt af van het soort voertuig dat je hebt. Maar uit mijn ervaring en uit wat ik heb gezien, zijn er ten minste drie verschillende soorten lay-outs en afmetingen. Het eerste en belangrijkste logo is het logo dat iedereen zal zien en dat gewoonlijk op de deur van uw auto wordt aangebracht. Deze lay-out moet groot, duidelijk en gemakkelijk leesbaar zijn. U moet uw pictogram, bedrijfsnaam en een extra regel zoals uw telefoonnummer of uw website opnemen. Vergeet niet om vette, leesbare lettertypes te gebruiken, zodat mensen de teksten gemakkelijk van een afstand kunnen lezen. Het volgende type logo-opmaak is voor de achterkant of voorkant van uw auto, meestal op de bumper of op de achterdeur als u een bestelwagen heeft, soms zelfs op een achterruit. Deze logo-opmaak moet in een horizontaal formaat zijn zoals die voor uw website. Als u ruimte hebt, kunt u uw nummer of website toevoegen, maar het is het beste om het eenvoudig te houden. De meeste bedrijven gebruiken ook eenvoudige teksten om een boodschap over te brengen, zoals een kleine beschrijving met sleutelwoorden van wat uw bedrijf doet. Zorg ervoor dat het gemakkelijk te lezen is en niet te onoverzichtelijk.

 

Hier's een voorbeeld van voertuigbranding:

Logo op je bedrijfsauto


Ontwerp uw logo vandaag nog met Logogenie en vergeet niet om meerdere bestandsformaten te creëren voor uw branding behoefte. uw geluk! Met Logogenie kunt u zoveel logo versies maken als u wilt en u hoeft geen cent extra te betalen
 

Start met het ontwerpen van uw logo


 

Bekijk onze andere artikelen

x