Begin met het ontwerpen van uw logo

5 dingen die u moet weten over google SEO

Gepubliceerd: 12.12.2018

Tips SEO


Elk jaar spendeert bijna elk bedrijfsmerk in deze wereld miljoenen dollars met als doel hoger te komen in de zoekresultaten van Google’s. In feite is het de droom van elke content marketeer om de nummer 1 plek te krijgen voor het meest geprefereerde, hoog volume zoekwoord. Dit kan het ultieme doel zijn voor al uw SEO-inspanningen, maar het gebeurt niet van de ene op de andere dag. En terwijl dat doel een droom blijft voor de meerderheid van de bedrijven, zijn er slechts een handvol merken die het daadwerkelijk kunnen omzetten in realiteit.

Zoals u zich wellicht realiseert, vereist het verkrijgen van een hogere positie in de Google zoekresultaten niet aflatende inspanningen, een aanzienlijke hoeveelheid tijd en kapitaal. Met de toenemende concurrentie kan het zelfs moeilijker voor u worden om dat doel te bereiken. Dus, terwijl u al uw tijd, energie en geld besteedt aan het bereiken van de nummer 1 plek, riskeert u misschien uw bedrijf in het proces. Hier’s waarom:


#1. Werken aan de eerste plaats op Google is een zware tocht


Als u denkt dat u met het plaatsen van trefwoordrijke blogs op uw website bovenaan de SERP kunt komen, moet u de realiteit eens bekijken. In de competitieve wereld van vandaag, waar duizenden merken op zoek zijn naar de toppositie in Google, heb je meer nodig dan alleen goed geschreven blogs. Het is voor iedereen, of u nu opdrachthulp diensten aanbiedt of uw eigen digitale marketingbureau runt.


Je moet regelmatig posten en een bepaald aantal blogs per maand onderhouden. Ze geven je meer geïndexeerde pagina's en bieden meer manieren om nieuwe bezoekers naar de site te krijgen. Zoals u zich wellicht realiseert, is dit gemakkelijker gezegd dan gedaan. Wanneer de klanten in uw nek hijgen, kan het produceren van 12-15 goed geschreven blogs een enorme uitdaging voor u zijn.

Ook moet u backlinks krijgen naar uw bericht van sites met een hoge domein autoriteit om hoger te klimmen op de ranglijst. Hoe meer links u kunt krijgen van websites van hoge kwaliteit, hoe beter uw kansen zijn om de toppositie te bereiken. 


#2. Top-ranking content kost veel tijd en geld


Na het lezen van het vorige punt hebt u misschien al een idee van de hoeveelheid tijd, moeite en geld die u moet investeren om een toppositie te krijgen voor een zoekwoord met een hoog volume. Nou, dat is niet eens het complete plaatje. U zult concurreren tegen de industrie reuzen voor de top rang. Dus, als u een klein bedrijf runt, zijn de kansen zeker niet in uw voordeel.
Als u ooit een analyse hebt gemaakt van de links bovenaan de zoekresultaten, hebt u misschien gemerkt dat er duizenden links zijn naar één enkel bericht. De meeste websites doen er een heel leven over om zoveel links naar hun berichten te verzamelen. Er zijn top ranking websites die minder dan 50 backlinks hebben, maar in de meeste gevallen spelen backlinks een cruciale rol in het bereiken van de top spot. 

Statistiques
 
Technisch gezien is het bijna onmogelijk voor de kleine bedrijven om de inspanningen van de grote merken te evenaren. Dus, als je probeert de toppositie te krijgen, moet je het slimmer aanpakken. Ja, het gaat u een aanzienlijke hoeveelheid geld kosten, maar investeer dat geld in het inhuren van een bekwame SEO-expert die een betere strategie kan ontwikkelen om meer links te krijgen. Het is voor iedereen, of u nu opdrachthulpdiensten aanbiedt of uw eigen digitale marketingbureau runt (vergeet niet om goede SEO-tools voor bureaus te kiezen).


#3. Een toprank garandeert geen hogere CTR


Misschien vindt u het verrassend, maar in de afgelopen jaren zijn de click-through rates van de zoekresultaten voor bepaalde zoekwoorden gestaag gedaald. Dus als u al uw SEO inspanningen richt op een bepaald trefwoord zonder de organische CTR ervan te controleren, kunnen uw inspanningen tevergeefs zijn, zelfs als u het beste haalt uit een populaire zoekterm.


Andere tips seo


U hebt misschien gemerkt dat andere SERP-functies zoals de advertenties, verticals en snippets het grootste deel van het gebied van de SERP beslaan. Zelfs als u een manier vindt om de toppositie in de zoekresultaten te bereiken, verschijnt u mogelijk nog steeds onder de links die Google heeft betaald om in de SERP te verschijnen.

De long-tail zoekwoorden bieden een betere CTR, maar er wordt tegenwoordig minder op geklikt. Dus, als u bereid bent om uw investeringen terug te verdienen met de SEO-activiteiten met als doel een betere CTR, kan het eigenlijk beter zijn als u voor een meer praktische aanpak kiest. Bijvoorbeeld, Google betalen om uw advertenties te laten lopen kan een betere zichtbaarheid bieden, waardoor uw kans op een betere CTR toeneemt.



#4. Google blijft de SEO-eisen veranderen


Als u overweegt voor de nummer 1 plek te gaan, moet u weten dat Google het algoritme van de zoekmachine ongeveer 500 keer per jaar aanpast. In feite hebben ze het 2-3 keer per dag bijgewerkt bij verschillende gelegenheden.

Als u er op de een of andere manier in slaagt om nummer 1 te worden, kunt u de volgende dag naar beneden glijden in de SERP als uw pagina niet voldoet aan het nieuwste algoritme van Google. U kunt zoeken naar de “geschiedenis van SERP” om te zien hoe Google in de loop der jaren is veranderd.

Helaas houdt uw strijd niet op als u erin slaagt de toppositie in SERP voor een bepaald trefwoord te veroveren. U zult de veranderingen in het algoritme moeten bijhouden, zelfs na het bereiken van het doel.

In plaats van uw geld op de verkeerde strategie te zetten, is het beter om bekend te zijn met de dynamische aard van het Google-algoritme dat u kan helpen te voldoen aan de veranderende SEO-eisen tijdens uw reis.



#5. Uw bedrijf kan een burn-out krijgen als u niet voorzichtig bent


Zoals u inmiddels wellicht hebt begrepen, vreet de zoektocht naar de eerste plaats op Google niet alleen uw tijd op, maar verbruikt het ook een aanzienlijke hoeveelheid kapitaal. En als u geen solide strategie hebt voor uw SEO-activiteiten, zal het slechts een kwestie van maanden zijn voordat u uw geld opbrandt.


Een toppositie op de SERP kan uw kleine bedrijf enige erkenning opleveren, maar als u uw bedrijf in het proces omlaag drijft, zult u daar niet van herstellen. Als u een investeerder hebt die uw onderneming financieel blijft ondersteunen, is het zowel voor uw bedrijf als voor de investeerder beter als u uw uitgaven voor uw SEO-inspanningen zorgvuldig plant.
Het is niet zo dat kleine merken niet de top kunnen bereiken op de Google SERPs. In feite zijn er een aantal gevallen waarin kleinere merken de reuzen in de industrie hebben overtroffen op een bepaald zoekwoord. Er’s niet ontkennen dat het krijgen van een top ranking op Google is bijna onmogelijk voor kleine merken, maar als je de juiste strategie en een groep van bekwame mensen om de strategie uit te voeren, vindt u een manier om naar de top.

 

Start met het ontwerpen van je logo

 

Bekijk onze andere artikelen

x