Begin met het ontwerpen van uw logo

Hoe ontwerp en druk je aangepaste T-shirts met je bedrijfslogo?

Gepubliceerd: 02.04.2021

Custom t-shirts met uw amazing company logo is een geweldige en effectieve manier om naamsbekendheid te brengen naar het volgende niveau. We’hebben een gids gemaakt om het waarom en hoe te schetsen om je op weg te helpen met je t-shirt druk avontuur. 

 

Custom t-shirt branding

 

T-shirt branding

 

Er zijn maar weinig gelegenheden waarbij mensen hun favoriete comfortabele t-shirts niet kunnen dragen. T-shirts zijn niet meer weg te denken uit onze dagelijkse garderobe. Waarom niet gebruik maken van deze dagelijkse nietje om bewustzijn en eenvoudige promotie te brengen aan uw bedrijf? Door middel van aangepaste t-shirt branding, u & rsquo;re in staat om een klantenbestand op te bouwen door middel van deze duidelijke blootstelling. Of het nu gewoon een klant die rondloopt, het maken van speciale shirts voor een netwerkevenement, of maak je eigen merch, deze zullen allemaal interesse en extra inkomsten uw kant op brengen. 


 

Evenementen
 

Als conventies en andere netwerkevenementen weer plaatsvinden, is het beschikbaar hebben van aangepaste t-shirts voor huidige en toekomstige klanten een geweldige manier om duurzame relaties op te bouwen en hen weg te laten lopen met souvenirs. Afhankelijk van uw niveau van betrokkenheid, kunnen nieuwe t-shirt ontwerpen beschikbaar zijn voor elk jaar’s evenement, waardoor uw aangepaste shirts verzamelbaar en verbeterd met elk event. 
 

Teambuilding
 

Wat is een betere manier om solidariteit en teamwork te tonen dan door middel van bijpassende, aangepaste t-shirts met het logo van uw merk?
 

 Merchandise
 

Ben je van plan een super esthetisch logo te maken? Waarom gooi je het niet op een t-shirt om aan je bestaande producten en diensten toe te voegen?

 

Waar te beginnen bij het bedrukken van aangepaste T-shirts?

 

T-shirts op maat bedrukken

 

Eindig je T-shirt ontwerp door je af te vragen wat, wie en waarom?  
>  

Het is belangrijk om een stijl te kiezen die past bij je huidige huisstijl. Denk aan de belangrijkste thema's, stijlen en persoonlijkheid van uw bedrijf. Als het u helpt om een lijst op te stellen of te brainstormen over deze aspecten, neem dan de tijd om dat te doen. Vindt u dat uw bedrijf een meer serieuze of speelse persoonlijkheid heeft? Is uw esthetiek meer scherp en provocerend of conservatief? Zijn de producten of diensten die je aanbiedt aan de meer luxe kant, of gericht op betaalbaarheid?  

Next, denk na over je klantenkring. Voor wie is je merk precies bedoeld? Hoe ziet je markt eruit? Wat voor t-shirts zou deze doelgroep dragen?

Tot slot is het belangrijk te weten waarom u t-shirts ontwerpt. Heb je een aankomend evenement? Wil je meer producten toevoegen aan je lijst? Wat de reden ook is, het is belangrijk om hier goed over na te denken.  

Ontwerpaspecten
 

Nu je de grotere ideeën en vragen achter je motivatie hebt aangepakt, is het tijd om keuzes te maken met betrekking tot kleur, detail en materiaal. Hoe meer kleuren u kiest binnen uw t-shirt ontwerp, zelfs binnen het logo, hoe duurder uw aangepaste shirts zullen zijn om te produceren. Dit geldt ook voor detail, of het nu voor een illustratie, of slogan. Voor typografie is het’s best om leesbaarheid bovenaan je prioriteit te houden, zodat iedereen die naar het shirt kijkt je bedrijfsnaam kan lezen.

Materiaaltechnisch zijn er veel opties. Tri-blend t-shirts, een combinatie van polyester, katoen en rayon, zijn comfortabel, duurzaam en flatterend voor veel lichaamstypes. Polyblends, een mengsel van katoen en polyester, zijn eveneens duurzaam en gemakkelijk te onderhouden. Voor een meer milieubewuste keuze zijn t-shirts van 100% katoen de juiste keuze in vergelijking met het productieproces van synthetische stoffen. Is het belangrijk voor u om unisex of gendershirts te maken? Overweegt u de halslijn aan te passen of de mouwlengte te veranderen? Hoe zit het met het opnemen van ontwerpen op t-shirt zakken?  
 

Opmaak van uw logo voor t-shirts 


We hebben onlangs een artikel gedeeld over vectorformaten, die ideaal zijn voor het opmaken van logo's als het gaat om aangepaste t-shirtontwerpen. Dit betekent dat bestanden zoals AI, PDF of EPS goed zijn om naar de drukker te sturen. Voor logo grootte en plaatsing van uw ontwerp, is het’s voorgesteld om een 18” x 18” canvas te gebruiken om uw ontwerpen fysiek op een shirt te plaatsen. Vermijd het drukken op de buik van het shirt, evenals grote afbeeldingen, omdat dit onflatteus kan zijn op bepaalde lichamen als je wilt dat je ontwerp iedereen past. 

 

Het T-shirt drukproces

 

T-shirt drukproces

 

Zodra je’s solide op de t-shirt logo ontwerp, is het’s tijd om voor te bereiden voor het afdrukken. Overweeg de hoeveelheid die u wilt bestellen. Het is het beste om minder kleine maten te bestellen, waaronder extra-smalls. Ook maten boven extra groot moeten worden beperkt, hoewel het belangrijk is om elk van deze in elke bestelling op te nemen om deze toegankelijk te hebben voor klanten. Doorgaans zal het bestellen van een grote hoeveelheid t-shirts de kosten per stuk drukken. Als u’in staat bent om dat te doen en er zeker van bent dat dit t-shirt ontwerp relevant zal blijven voor uw bedrijfsmerk voor een tijdje, misschien is het’een goed idee om dat te doen. 

Uw tijdlijn en budget voor het afdrukken zal invloed hebben op uw beslissing over welke drukmethode te gaan met. Sommige zijn sneller te produceren dan andere, en het bereik voor het drukken varieert.
 

Screenprinting
 

Plastisol is de standaard inkt die wordt gebruikt bij zeefdrukken, waarbij inkt in lagen door een gaasstencil wordt gedrukt. Zo ontstaat uw eigen ontwerp. De gedrukte inkt droogt dikker op dan inkt die digitaal wordt aangebracht, waardoor uw ontwerp echt opvalt, vooral tegen donkere stoffen. 
Voordelen: betrouwbaarheid, betaalbaarheid, ideaal voor grote orders van meer dan 20 stuks. Nadelen: duur bij nieuwe kleuren of ontwerprevisies
 

Vinyl graphics


Vinyl graphics is een vorm van verhitte overdracht, waarbij het proces vergelijkbaar is met het maken van vinylborden. Vectorafbeeldingen zijn hier cruciaal, waarbij omgekeerde of gespiegelde versies van de ontwerpen naar een vinylsnijder worden gestuurd en rechtstreeks op het kledingstuk worden aangebracht, waarbij het ontwerp met een hittepers wordt afgewerkt. 
Voordelen: duurzaam, textuur, valt visueel op 
Nadelen: ingewikkelde ontwerpen zijn duur, niet ideaal voor grote bestellingen.  

Direct-to-garment / print on demand
 

Deze nieuwere optie voor het bedrukken van t-shirts maakt gebruik van inkjetprinters, waarbij uw ontwerp direct op de stof wordt aangebracht in plaats van een papieren transfer. Deze optie biedt het meeste detail, de meeste kleuropties en is bijgevolg het meest aanpasbaar. 
Voordelen: Zeer aanpasbaar, veel detail, uitgebreide kleuren
Nadelen: Het beste voor kleinere bestellingen of monsters, niet geweldig voor donkere stoffen

 

Een drukker inhuren om uw aangepaste T-shirts te drukken

 

Hoe vind ik een drukker

 

1. Voordat u een drukker inhuurt, zijn er een paar manieren om erachter te komen of u’s willen samenwerken. 

2. Vraag monsters van afgewerkte shirts, niet alleen van hun aangepaste logo ontwerp werk.

3. Zorg ervoor dat uw drukker pre-press proeven aanbiedt als u van plan bent een grotere bestelling te doen. 

4. Zoek uit of er verborgen kosten zijn. Dit geldt vooral voor schermen, films of Pantone-kleurmatching. Het is belangrijk om alle kosten te begrijpen en volledig op de hoogte te zijn voordat u de betaling doet.

 

Drukkosten voor aangepaste T-shirts

 

In het algemeen kost een enkel t-shirt tussen de 15 en 30 dollar. Afdrukken in bulk kan de kosten per shirt terugbrengen tot $5-$10. Zoals we al eerder zeiden, variëren de prijzen afhankelijk van de druktechniek die u kiest, evenals de kwaliteit en de hoeveelheid van de t-shirts waarop u drukt en de gedetailleerdheid van uw ontwerp.

 

Waarom, wie, hoe en wanneer?

 

Dus, om alles af te ronden: begin met grote vragen. Vraag je af waarom je een t-shirt ontwerp maakt, voor wie is het, en hoe wil je het hebben? Neem die belangrijke antwoorden, die je zullen leiden naar het finaliseren van je eigenlijke t-shirt logo ontwerp. Zorg ten slotte voor de logistiek. Maak je bestanden klaar voor druk, zoek het proces en/of de drukker die aan je wensen voldoet. Vanaf daar, heb je’je aangepaste t-shirts klaar voor wat uw bedrijf is klaar voor next. 

 

Logogenie’s hoge-resolutie logopakket

 

Hoe werken vectorafbeeldingen en waarom ze gebruiken

 

Binnen Logogenie’s gratis en premium software, hebben gebruikers toegang tot een breed scala aan effectieve tools die u helpen bij het maken van logo ontwerpen. We hebben hier uiteengezet hoe u deze functies kunt gebruiken. 

Wanneer u uw ontwerp hebt afgerond, kunt u vectorbestanden van uw logo-ontwerp in één pakket downloaden. Dit omvat meerdere hoge resolutie bestanden geformatteerd voor zowel print als web, inclusief JPG, PNG, PDF en SVG bestanden. Dit maakt het ongelooflijk eenvoudig om verder te gaan met uw ontwerp, of u nu verder werkt aan het ontwerp met een andere ontwerper of medewerker, het deelt met uw publiek, of het naar een drukkerij stuurt voor promotiemateriaal. Het bestand is klaar voor gebruik!

 

Bekijk onze andere artikelen