Begin met het ontwerpen van uw logo

Onze stap-voor-stap gids voor het bouwen van een succesvolle bedrijfswebsite voor beginners

Gepubliceerd: 08.04.2021

Ongeacht uw branche is het hebben van een aantrekkelijke en functionele website tegenwoordig een must. De concurrentie is immers harder dan ooit, mede door de pandemie van 2020 die ons heeft gedwongen ons leven naar het internet te verplaatsen. Ondernemers van nu moeten hun spel verbeteren en meer moeite doen om hun online aanwezigheid op te bouwen, onder meer met messaging-apps voor bedrijven, zoals WhatsApp for Business.

Gelukkig is dit nog nooit zo eenvoudig geweest. De talrijke tools en tutorials die tegenwoordig beschikbaar zijn, hebben het proces vereenvoudigd. Alle bedrijfseigenaren, zelfs degenen zonder codeerervaring, hebben nu de mogelijkheid om hun eigen professionele online ruimte te creëren. 

Het maken van een website begint onvermijdelijk met een hostingplan en een domeinnaam. Het maken van een website begint onvermijdelijk met een hostingplan en een domeinnaam. Het vinden van het juiste hosting plan kan echter een redelijke uitdaging zijn. Zorg dat u daarom goed meerdere hosting reviews doorleest om te zorgen dat u hosting vindt die goed aansluit op uw behoeftes.  Zodra u'hebben gezorgd voor dat, moet u'll organiseren en stileren van uw website, zodat het werkt onberispelijk langs de weg. Ten slotte moet u, als u klanten wilt aantrekken, uw website ook verrijken met waardevolle en relevante inhoud, promoten en de ranking ervan opbouwen. U wilt een goede e-commerce sectie als u goederen online wilt verkopen en een goed boekhoudsysteem.

Zodra u'hebben gezorgd voor dat, moet u'll organiseren en stileren van uw website, zodat het werkt onberispelijk langs de weg. Ten slotte moet u, als u klanten wilt aantrekken, uw website ook verrijken met waardevolle en relevante inhoud, promoten en de ranking ervan opbouwen. U wilt een goede e-commerce sectie als u goederen online wilt verkopen en een goed boekhoudsysteem.


Het kiezen van een Domeinnaam voor uw website

 

Beauty logo design


Uw domeinnaam is de basis van uw online business. Het is ook een van de eerste dingen waar uw bezoekers naar zullen kijken, dus kies hem verstandig. De domeinnaam zou idealiter uw bedrijfsnaam moeten zijn, maar dat is niet altijd mogelijk. Controleer de beschikbaarheid van uw potentiële namen en variaties om er zeker van te zijn dat ze volledig uniek zijn.

Het topleveldomein (TLD) is het achtervoegsel na de domeinnaam. Als uw bedrijfsnaam niet beschikbaar is als .com-domein, overweeg dan andere, meer specifieke extensies. U kunt bijvoorbeeld gelokaliseerde TLD's gebruiken (.nyc, .io, .ru, .de, enz.) of andere (.co, .law, .store, .agency, enz.).

Welke u ook kiest, zorg ervoor dat uw domeinnaam kort, eenvoudig, pakkend en memorabel is. Vermijd ook het gebruik van cijfers en speciale tekens (zoals koppeltekens).


Aanmelden voor webhosting 

 

Beauty logo design


Webhosting levert de server waarop uw website's gegevens worden opgeslagen, zodat internetgebruikers over de hele wereld ze kunnen zien. Aangezien de hostingprovider en het plan dat u kiest van invloed kunnen zijn op de responsiviteit en gebruikerservaring van uw website's, moet u uw onderzoek doen voordat u een aankoop doet.

Waar shared hosting een goed uitgangspunt kan zijn voor kleine bedrijven, moeten grotere bedrijven (met meer dan 1.000 bezoekers per dag) een dedicated server of een VPS overwegen. Hoewel duurder, zal deze optie ervoor zorgen dat uw website op zijn best presteert, zelfs tijdens piekuren. 

De laatste tijd profiteren steeds meer mensen van Europa's spectaculaire internetinfrastructuur — hoge snelheden en verleidelijk lage prijzen. Om de meest geschikte optie voor uw website te vinden, zorg ervoor dat u de reviews leest van de beste hostingbedrijven in Europa.


Ontwerp uw website

 

Beauty logo design


Wanneer u uw website maken, houd er dan rekening mee dat deze een duidelijke structuur moet hebben. Hoewel eenvoud altijd welkom is, moet uw website meerdere pagina's bevatten die elk hun eigen doel hebben en van praktisch nut zijn voor bezoekers. De beste manier om dit te bereiken is het maken van een visuele sitemap zodat u onderweg niet verdwaalt. Denk na over wat uw klanten zouden kunnen zoeken en probeer die informatie te verstrekken. 

Dus, naast de homepage zou u op uw website secties kunnen opnemen als Over ons, Contact, FAQ, enz. Bovendien zal het toevoegen van landingspagina's en CTA's uw conversiecijfers zeker verbeteren. 

Eén van de meest gemaakte fouten van ondernemers is het proppen van meerdere diensten en links op één landingspagina. Te veel opties kunnen de bezoeker verwarren en overweldigen, waardoor je een potentiële lead verliest. Daarom moet elke dienst die u aanbiedt een eigen landingspagina hebben. En als uw bedrijf op meer dan één locatie actief is, overweeg dan voor elke locatie een landingspagina te maken. 

Gezien ongeveer de helft van al het webverkeer afkomstig is van smartphones, moet uw website ook een even aantrekkelijke en responsieve mobiele versie hebben. Voor extra visuele interesse kunt u een paar originele foto's en video's toevoegen, waarbij u ze optimaliseert om ervoor te zorgen dat uw website snel blijft. 

Over de laadsnelheid gesproken, er zijn veel factoren die dat kunnen beïnvloeden, waarvan de belangrijkste meestal uw hosting is. Wees dus voorzichtig bij het kiezen van een hostingplan en bedrijf, en kies bij voorkeur voor een Europese provider. 


Homepage


De eerste indruk van de bezoeker hangt af van de kwaliteit van uw homepage. Aangezien dit het eerste is wat de bezoeker tegenkomt, moet de homepage zijn interesse wekken en beknopt uitleggen wat het bedrijf doet en hoe hij kan profiteren van de informatie op de website.

Doe de homepage niet te ingewikkeld en stop er alle details over het bedrijf in (daar zijn andere pagina's voor). Houd het in plaats daarvan kort en eenvoudig, en eindig met een solide CTA.


Landingspagina


Soms is het een veel slimmer idee om een potentiële lead naar een landingspagina te sturen in plaats van naar de homepage. Net als de homepage is ook de landingspagina een goede manier om uw bedrijf voor te stellen, alleen in minder woorden en met specifiekere CTA's. 

Nog steeds moeten de landingspagina's aansluiten bij het ontwerp van uw website's, dat vooraf al getest moet zijn. Niet elke stijl zal uw publiek aanspreken, dus is het belangrijk om voortdurend verschillende opties uit te proberen om de meest succesvolle te bepalen. Integreer bovendien multimedia, d.w.z. afbeeldingen, video's, grafieken in uw landingspagina om de aandacht van de bezoeker te trekken. 


Blog


Net als de rest van uw website moet uw bloggedeelte gemakkelijk te navigeren zijn, maar ook visueel aantrekkelijk. Gebruik verschillende media in uw blogberichten om uw boodschap over te brengen en zorg ervoor dat deze geoptimaliseerd is voor een maximale laadtijd van de pagina. 

Naast dat uw blog er goed uitziet, moet het ook waardevolle, nauwkeurige en relevante informatie bevatten die de lezers daadwerkelijk kunnen gebruiken en willen lezen. Plaats bijvoorbeeld gedetailleerde how-to gidsen, instructievideo's en nuttige tips met betrekking tot uw diensten. Zorg ervoor dat u altijd groene inhoud publiceert en actualiseer alle bestaande inhoud die oud of saai aanvoelt.

 

Logo en visuele elementen

 

Logo's zijn onvermijdelijk voor business websites omdat ze de kracht hebben om alles te zeggen zonder een woord te zeggen. Een professioneel ontworpen en pakkend logo geeft een gevoel van eer en integriteit weer. Bovendien definieert het de waarden van een merk zonder een lange tekst. Het wekt een gevoel van vertrouwen en verbondenheid op tussen een merk en klanten. Op dezelfde manier is het logo de perfecte manier om uw doelpubliek aan te trekken. Je kunt eenvoudigweg zeggen dat een logo een element is dat mensen helpt een merk te herkennen. Daarom moet een online business website een aantrekkelijk logo en pakkende visuele elementen hebben om de aandacht van mensen te trekken. Deze aantrekkelijke visuele elementen geven aanleiding tot uw site’s aantrekkingskracht en verbeteren de uitstraling ervan. De hulp van een logo maker is essentieel voor het maken van een aantrekkelijk logo voor uw bedrijfssite. U kunt een logo dat uw zakelijke doel definieert en werken als een identificatiemiddel voor uw online platform. 


Maak een merk en blijf erbij

 

Beauty logo design


Als u eenmaal een ontwerp hebt gekozen dat volgens u het beste uw bedrijf vertegenwoordigt, moet u hiermee consistent blijven in elk marketingaspect. 

Hier volgen enkele voordelen van een consistente huisstijl:

Helpt u uw merkboodschap over te brengen
Draagt bij aan de geloofwaardigheid en authenticiteit van uw merk
Geeft uw klanten een gevoel van vertrouwdheid en nodigt hen uit om uw merk te vertrouwen
Stimuleert merkentrouw

Het hebben van een stijl, dat wil zeggen uniek logo en kleurenschema geassocieerd met uw merknaam kan het meer verkoopbaar maken. Wees niet bang om ze te gebruiken bij elke kans die je krijgt; in advertenties, social media posts, offline marketing, werknemersuniformen, koopwaar, enz. Als je hulp nodig hebt met branding of het creëren van een gedenkwaardig logo, raden we je aan een tool als LogoGenie te gebruiken.

Klanten gebruiken meestal meerdere kanalen om met uw bedrijf te communiceren en aankopen te doen. Zorg er daarom voor dat je branding hetzelfde blijft op alle kanalen en platformen. 

Doe daarnaast mee aan evenementen en werk samen met merken die dezelfde waarden en missie hebben als jouw merk. Dat zal het nog verder versterken. 


Implementeer On-Page SEO

Beauty logo design


Om de positie op de resultatenpagina's van zoekmachines (SERP's) en daarmee de zichtbaarheid te verbeteren, moet u uw website optimaliseren. Hier zijn enkele veelgebruikte SEO-methoden die u kunt proberen:


Title Tags


Bedenk voor elke webpagina een geschikte titel in 70 tekens of minder om gebruikers te laten weten waar het'over gaat bij het doorbladeren van de zoekpagina's. Zorg ervoor dat u de naam van het bedrijf/merk en specifieke trefwoorden voor de inhoud van de pagina opneemt.


Meta Description


De meta description staat onder de title tag. Net als de titel moet deze gebruikers een idee geven van wat ze op uw pagina gaan tegenkomen, maar dan in meer woorden (maximaal 150 tekens). Omdat hij ook in SERP's verschijnt, moet de meta description ook het belangrijkste trefwoord bevatten.


Interne links


Hoewel backlinks belangrijk zijn voor het opbouwen van uw autoriteit bij zoekmachines, kunnen interne links hen helpen een beter beeld te krijgen van uw website's inhoud. Zorg er dus voor dat u passende links naar andere nuttige pagina's op uw website toevoegt.


Header Tags


Verdeel uw inhoud in secties met behulp van header tags (). Op die manier helpt u niet alleen zoekmachines de inhoud gemakkelijker te analyseren, maar maakt u deze ook veel beter verteerbaar voor de lezer.


Image Name and ALT Text


Wanneer u afbeeldingen aan uw website toevoegt, moet u deze een passende naam en ALT-tag geven. Vergeet niet het trefwoord op te nemen voor een betere identificatie en een hogere positie in de zoekresultaten voor afbeeldingen.


Volle tekst


Maak cruciale woorden en zinnen in uw inhoud vet om ze te benadrukken en de aandacht van de lezer erop te vestigen. Dat helpt ook zoekmachines te bepalen wat belangrijk is. Pas echter op dat u niet te ver gaat en te veel sleutelwoorden gebruikt, want dat kan sommige lezers afschrikken. 

 

Toepassing van Off-Page SEO

 

Als u organisch verkeer naar uw website wilt laten groeien, moet u het verschil begrijpen tussen On-page vs Off-page SEO en hoe u ze kunt laten samenwerken. U moet beide beheersen als u wilt slagen in uw marketing inspanningen.

Externe factoren spelen een belangrijke rol bij het bepalen van zoekmachine rankings en zichtbaarheid. Het doel van off-page SEO is het verhogen van een website's autoriteit en vertrouwen door zich te richten op deze factoren, waaronder linkbuilding, sociale media en het creëren van content.

Eén van de belangrijkste aspecten van Off-page SEO is linkbuilding. Het bouwen van links van gerenommeerde sites is essentieel voor een goede ranking. Zelfs als uw website perfect is geoptimaliseerd, zal hij niet scoren tenzij er externe links naar verwijzen.
Als u Off-page SEO toepast, links bouwt van gerenommeerde websites, veel volgers krijgt op sociale media en erkend wordt als expert in uw vakgebied, zal Google dit opmerken en zullen uw rankings verbeteren.

Dat is waarom Off-Page SEO een cruciaal onderdeel moet zijn van elke SEO campagne en nooit over het hoofd mag worden gezien of verwaarloosd.
 


Uitbreiden naar sociale media

 

Beauty logo design


Zoals u wellicht weet, zit iedereen tegenwoordig op sociale media en gebruikt men meestal meerdere platforms tegelijk. Om uw zichtbaarheid op internet te vergroten, moet u uw publiek bereiken en via verschillende kanalen met hen in contact komen. Plaats daarnaast op uw website deelbare content waarover uw klanten kunnen praten en die ze op hun profiel kunnen promoten. 

Niet alle sociale mediaplatforms hebben echter hetzelfde formaat. Twitter is perfect voor het delen van links en korte aankondigingen. Pinterest en Instagram zijn daarentegen gericht op visuele expressie. Maak optimaal gebruik van elk platform en pas uw inhoud daarop aan. 


Tot slot


Het is niet genoeg om uw website te maken en te hopen dat hij voor altijd hoog blijft scoren. U moet ook moeite doen om hem te onderhouden. U moet er niet alleen voor zorgen dat uw website altijd naadloos werkt, maar ook de inhoud bijwerken. Plaats regelmatig nieuwe producten, aanbiedingen en bedrijfsnieuws om uw bezoekers een reden te geven om terug te komen. Bovendien moet uw website altijd actuele en relevante informatie bevatten.

Bedenk ten slotte dat SEO het verkeer op uw zakelijke website's niet van de ene op de andere dag zal doen toenemen. Het is een proces dat veel tijd in beslag neemt. Om echte resultaten te zien, moet u geduldig en consistent blijven, voortdurend inspanningen leveren om uw website, inhoud en online aanwezigheid in het algemeen te verbeteren. 
 

Ontwerp zelf een logo met Logogenie

Logogenie's logo maker


Als je geen geld in je budget hebt voor een logo, wanhoop dan niet. In het verleden had je misschien beperkte opties, maar tegenwoordig is de technologie zo ver gevorderd dat vrijwel iedereen zijn eigen logo kan ontwerpen met behulp van een online logo design tool zoals logogenie. 

In ons digitale tijdperk gaat het bij ontwerpsoftware minder om de technische vaardigheid van je handen en meer om je creatieve ideeën. Je hoeft je penseelstreken of potloodschakeringen niet te beheersen — je hebt zelfs geen vaste handen nodig. Met digitale logo makers, alles wat je nodig hebt is een idee.

Logogenie, en andere online ontwerptools, gebruiken sjablonen om het ontwerpen snel en gemakkelijk te maken, zelfs voor beginners. Eerst selecteert u uw branche in het dropdown menu. 

 

We’hebben onze sjablonen gecategoriseerd op basis van de behoeften en eisen van de topsectoren, dus het vinden van de uwe is de eerste stap. Ons algoritme zal dan de top keuzes voor uw industrie genereren. 

 

Kies gewoon degene die je leuk vindt en begin met bewerken. U kunt elke sjabloon aanpassen hoe u wilt, en uw keuzes personaliseren voor: 

 

Hoofdafbeeldingen
Bedrijfsnaam en slogan
Lettertype en typografie
Kleurenschema's
Tekst- en beeldformaten
Plaatsing tekst en afbeeldingen
Nieuwe pictogrammen toevoegen
Layering (sommige afbeeldingen achter of voor andere plaatsen)

 

U kunt kiezen uit onze interne bibliotheek van meer dan 200 iconen. Een snelle blik laat zien dat er veel van de intellectuele beelden zijn die we hierboven noemden, waaronder bomen met regenboogbladeren, schildwapens, boeken, afstudeercaps en meer. 

 

Als je meer geavanceerde technieken wilt gebruiken, hebben we een snelle beginners’s gids voor het gebruik van Logogenie geschreven. Daarin worden alle nuances van de Logogenie-interface uitgelegd, inclusief hoe je individuele aspecten van de basisafbeelding kunt bewerken, bepaalde kleuren kunt veranderen maar andere niet, en je typografie kunt perfectioneren. 

Met een DIY logo maker als Logogenie kan je een professioneel logo maken in slechts enkele minuten. Als u klaar bent, kunt u alle rechten en commerciële licenties kopen voor $24,90, waarmee u uw logo voor altijd krijgt. 

Hoewel de sjabloon-stijl van het ontwerp goed werkt voor beginnelingen, krijg je betere resultaten als je eerst wat basiskennis opdoet over grafisch ontwerp. Blijf onze blog lezen voor speciale ontwerptips, rechtstreeks van deskundige ontwerpers. 
 

Start met het ontwerpen van je logo

 

 

Bekijk onze andere artikelen