Begin met het ontwerpen van uw logo

Waarom je een zwart-wit logo nodig hebt

Gepubliceerd: 29.03.2018

Dus waarom heeft u een zwart-wit versie van uw logo nodig? Naast het aanvullen van uw bestaande logopakket, zijn zwart-wit versies van uw logo eigenlijk heel nuttig en worden ze tegenwoordig op veel verschillende manieren gebruikt. Om het concept achter zwarte en witte logo's te begrijpen, hier's wat meer leesvoer over de psychologie van zwart-wit logo ontwerp. Zwart-wit logo's waren ooit erg populair bij gedrukte producten. Ze werden gebruikt om inktgeld te besparen door zwart-wit producten af te drukken in plaats van kleur. Tegenwoordig zijn de drukkosten in kleur aanzienlijk gedaald en steeds meer mensen communiceren op andere manieren zoals sociale netwerken, websites en digitale stationaire producten. Papier lijkt niet meer te gaan. Dus waarom get a black and white version of your logo ? Hier’s een paar redenen waarom je’s deze optie niet van de lijst moet afstrepen.


Wat is een zwart-wit logo ?

Zwart-witte logo's zijn monochrome versies van uw gekleurde logo. Monochroom is het gebruik van één kleur in het hele logo ontwerp. Het bevat geen andere effecten, schaduwen of tinten dan de gekozen enkele kleur.


Zwart-wit-logo

Redenen waarom je een zwart-wit logo zou moeten hebben


Het drukken van speciale producten

Logo's worden soms gebruikt op niet-conventionele manieren zoals lasergravures, borduurwerk, 3d printing, textielbedrukking. Al deze producten gebruiken speciale machines die geen gewone gekleurde bestanden ondersteunen. Hier komen monochrome (zwart-wit) formaten om de hoek kijken.


Scannen en faxen

Heeft u ooit een document gescand of gefaxt en kwam het er volledig vervaagd uit? Met een zwart-wit logo is die kans veel kleiner! Vaker dan niet, wanneer u een document scant of faxt, ondersteunt de machine al dan niet kleuren (faxmachines meestal nooit). Dit is waar een zwart-wit versie van uw logo van pas komt. Door een zwart-wit logo te gebruiken, kunt u het contrast en de tinten op uw documenten versterken en uw logo meer laten opvallen.


Partnerships en samenwerkingen

Ergens langs de weg bent u misschien geïnteresseerd in marketing- en samenwerkingsovereenkomsten met andere bedrijven. Meestal omvatten deze partnerschappen het toevoegen van uw unieke logo-ontwerp op andermans producten, website, enz. In de meeste gevallen wordt een monochroom logo gevraagd. De meeste merken hebben graag monochrome logo's zodat hun pagina/product er niet rommelig uitziet met te veel verschillende kleuren.


Voorbeeld van een zwart-wit logo



Het is altijd belangrijk om uw partners uw eigen zwart-wit logo-formaat aan te bieden. Of het nu gaat om afdrukken, scannen of partnerschappen, het is altijd beter om uw eigen bestand aan te leveren dan iemand anders een gekleurd logo te laten omzetten in zwart-wit. U weet nooit wie er aan de andere kant met uw bestanden speelt. Ze kunnen onervaren zijn of bestanden niet goed omzetten en u kunt eindigen met een zwart-wit logo van slechte kwaliteit.


Onze service garandeert de beste kwaliteit zwart-wit logoformaten. Begin vandaag nog met het online ontwerpen van uw logo en maak zelf iets bijzonders !
 

Bekijk onze andere artikelen

Beste Zakelijke Tools & Software om uw Bedrijf te Starten in 2025

Beste Zakelijke Tools & Software om uw Bedrijf te Starten in 2025

Een zakelijke tool is een technologische tool of software die is ontworpen en gemaakt om ondernemers en organisaties te helpen bij het stroomlijnen van operaties en hen in staat te stellen concurrerend te blijven. Deze tools maken bedrijven productief, houden ze verbonden met klanten en zorgen voor efficiëntie. Kleine bedrijfstools stellen bedrijven ook in staat om in controle te blijven - en bovenop alles te bli...

Lees meer
Slogans en taglines hoe ze te gebruiken in uw logo ontwerp?

Slogans en taglines hoe ze te gebruiken in uw logo ontwerp?

Een krachtige logo slogan of tagline houdt je in de gedachten van je klanten (zelfs met hun ogen dicht). Herinner je je hoe “Just do it.” (Nike), “The happiest place on Earth” (Disneyland) en “Finger lickin’ good” (Kentucky Fried Chicken) succesvolle taglines of slogans hebben bedacht voor topmerken?  Deze pakkende, tijdloze korte zinnen of one-liners zijn voor altijd...

Lees meer
5 doeltreffende marketingstrategieën voor uw bouwbedrijf

5 doeltreffende marketingstrategieën voor uw bouwbedrijf

Een slimme marketingstrategie is cruciaal, zelfs voor een bouwbedrijf. Een marketingstrategie helpt u niet alleen om klanten te werven; het kan veel van uw bedrijfsproblemen oplossen.   Een succesvolle marketingstrategie stelt u in staat om duidelijkheid te krijgen over uw doel; het zal het team in staat stellen om zich te concentreren op dat doel en de coördinatie gemakkelijker maken. Bovendien zal het u...

Lees meer
Wat is een responsief logo en waarom is het belangrijk voor uw bedrijf?

Wat is een responsief logo en waarom is het belangrijk voor uw bedrijf?

Het valt niet te ontkennen. De afmetingen van onze schermen krimpen en mobiele apparaten nemen in hoog tempo de wereldmarkt over. Het wijdverbreide gebruik van smartphones en tablets heeft waardevolle nieuwe marketingkanalen gecreëerd. Maar het is duidelijker dan ooit dat een one size fits all benadering van mobiel logo-ontwerp niet langer volstaat in de digitale advertentieruimte. Responsieve logo's lossen deze ...

Lees meer

Genereer nu een AI-gegenereerd logo

U moet uw bedrijfsnaam invoeren
x