Begin met het ontwerpen van uw logo

Val op met uw logo

Gepubliceerd: 28.11.2017

Onze wereld zit tegenwoordig vol met verschillende merken en bedrijven. Dit is de realiteit waar we mee te maken hebben: als je een eigen bedrijf wilt beginnen, moet je heel zorgvuldig aan je merkidentiteit werken en er veel geld aan uitgeven.
>  

Een van de onderdelen van je merk’s identiteit is een logo. En, om eerlijk te zijn, dit is een cruciaal onderdeel van de visuele identificatie van uw bedrijf door de klanten.
 

Denk aan de plaatsen, restaurants, coffeeshops en winkels die u dagelijks bezoekt… Waaraan dacht u toen u eraan dacht? Dat’s klopt: eerst denk je aan het logo idee, dan denk je aan de gevel van het gebouw waar dat etablissement is gevestigd, dan het interieur, enz.


Start nu met het ontwerpen van uw logo

 

Heb je trouwens dat experiment gezien waarbij mensen probeerden de meest bekende merken’ logo's uit het geheugen te tekenen? Het was best grappig.
 

Val op met je logo

 

Het resultaat was vreemd. Natuurlijk herinnerde iedereen zich de basisvormen van de logo's, maar de details gingen soms verloren.Wie heeft er volgens jou een logo nodig? Het antwoord is eenvoudig - elk bedrijf dat wil slagen. Lees verder, ik zal het uitleggen.



Why why every brand needs a logo?

 

Waarom elk merk een logo nodig heeft


1. Val op tussen de massa

Beschouw uw logo als een belangrijk element van uw hele merkontwerp. In principe is dit de handigste manier om op te vallen en mensen over jezelf te laten weten. Hier kunt u spelen met de gedachten en de smaak van mensen. Dat is de reden waarom je het logo ontwerp zeer serieus moet benaderen.

2. Maak een geweldige eerste indruk

Wanneer mensen uw merk voor het eerst zien, zien ze het logo en aan de hand van hun emoties en een soort intern gevoel weten ze perfect of ze uw merk willen vertrouwen of niet. Of ze denken dat je goed genoeg voor hen bent of niet.

Een van de beste eerste indrukken van de afgelopen jaren kreeg ik bijvoorbeeld van het logo van Supreme. Dit is gewoon het simpelste, maar toch het dopeste wat ik heb gezien. Stunning.

3. Trek nieuwe klanten aan

Met de groei van uw bedrijf krijgt u een zeker vertrouwen en loyaliteit van uw klanten. Uw logo blijft in het geheugen van degenen die eerder met u hebben gewerkt en krijgt een plaats in de gedachten van degenen die op zoek zijn naar een betrouwbare partner. Daarom moet uw logo niet te gecompliceerd zijn.

4. Visualiseer je principes

Uw merklogo wordt een sterke afspiegeling van uw doelstellingen en zakelijke aanpak. Zo brengt u rechtstreeks een bepaalde boodschap over aan uw klanten of potentiële klanten. Gebruik uw logo om uw principes onder de aandacht te brengen.

 

Welke moeilijkheden kun je tegenkomen?  
 

Er zijn een heleboel moeilijkheden die u zult tegenkomen als u besluit het logo ontwerp zelf aan te pakken. Voordat u zegt dat u een expert bent in het regelen van zaken en dat u het gemakkelijk zult doen, moet u even naar me luisteren.


Op trends vertrouwen

Trends gaan voorbij en de levenscyclus van sommige is erg kort. Begrijpen hoe het werkt en welke trends het niet waard zijn om in mee te gaan is een primaire taak van de logo-ontwerper. Je moet ook begrijpen dat het’s niet goed om sommige van de huidige trends te gebruiken voor de serieuze bedrijven zoals die grote advocatenkantoren van Wall Street. Zij hebben hun eigen stijl die niet echt evolueert voor een lange tijd. Het is uw taak om deze stijl te volgen en daarbinnen iets nieuws te creëren.


Slechte typografische keuze

Typografie is de koning. Als je niet weet hoe je met typografie moet werken, ben je de pineut. De logo-ontwerpindustrie vreet je levend op als je niet weet hoe je de typografie van het logo-ontwerp moet aanpakken. Ik wed dat je logo's hebt gezien met een coole illustratie en een slechte typografie, toch?

Dit is het verhaal over het Avatar filmlogo dat er nogal vreemd uitziet. Het is alsof de ontwerper van het logo gewoon de naam van de film in de tekstverwerker heeft getypt en is gaan kijken hoe het eruit ziet met de verschillende lettertypen die zijn toegepast.
Kiezen voor raster in plaats van vector

Gaan met raster in plaats van vector is meer een beginnersfout, maar ik kan er toch niet omheen. Er zijn gewoon te veel bedrijven die hun logo in raster hebben en als het gaat om het aanpassen van het formaat of het gebruik ervan in de mediakit, geven ze iedereen gewoon de rasterafbeelding. Het pixelt en ziet er verschrikkelijk uit. Denk eraan: het moet altijd vector zijn. Misschien ben je vandaag tevreden met de huidige grootte van je logo, maar op een dag zul je jezelf haten aan het verleden.

Te veel lettertypen

Ik heb het al gehad over het belang van de typografie. Je moet echter ook onthouden dat je je logo niet te ingewikkeld moet maken met veel verschillende tekens.

 
Wat zijn de opties op de markt?
 

Er zijn een paar manieren om een uitstekend logo voor uw bedrijf te krijgen:

  • Als u zich niet druk maakt om het budget en u’een vette cheque wilt uitschrijven aan een freelancer, staat het u vrij om op Dribbble of Behance te kijken voor deze jongens.

  • TemplateMonster MarketPlace. Ze hebben tonnen logosjablonen.

  • Je kunt LogoGenie gebruiken, een van de beste logomakers in de industrie van vandaag. U kunt het gebruiken om te proberen een logo ontwerp voor uw bedrijf aan te passen.

 

Wat zijn de opties op de markt?
 

Start nu met het ontwerpen van uw logo

 

Bekijk onze andere artikelen

x