Een slimme marketingstrategie is cruciaal, zelfs voor een bouwbedrijf. Een marketingstrategie helpt niet alleen bij het binnenhalen van klanten; het kan veel van uw zakelijke problemen oplossen.
Een succesvolle marketingstrategie stelt u in staat om duidelijkheid te krijgen over uw doel; het zal het team in staat stellen zich te richten op dat doel en de coördinatie gemakkelijker maken. Bovendien zal het u helpen de obstakels te overwinnen waarmee een bouwbedrijf te maken heeft in een verzadigde industrie. Daarom brengen we u de top vijf marketingstrategieën voor een bouwbedrijf die het spel volledig zullen veranderen.
Get Digital
In het digitale tijdperk hebben bedrijven een online aanwezigheid nodig om te gedijen. Of u nu een bouwbedrijf bent of een team van één persoon, een online platform zal helpen bij het opzetten en uitbreiden van uw bedrijf exponentieel. Gezien hoe de wereld online is gegaan, zal uw afwezigheid in de digitale gemeenschap alleen u en uw bedrijf beïnvloeden.
Een van de beste manieren om digitaal te gaan met uw bedrijf is door uw eigen website te lanceren. Een professionele website-ontwikkelaar kan u helpen bij het ontwerpen van de perfecte website om uw bedrijf online te vestigen. Zorg ervoor dat u alle essentiële aspecten van uw bedrijf op de website opneemt. Investeren in het ontwerp en de inhoud zal ook helpen om meer klanten te betrekken.
De website zal niet alleen dienen om ontdekt te worden, maar zal ook meer informatie verstrekken over uw bedrijf, uw werkethiek, uw eerdere werk en uw contactgegevens. Het zal potentiële klanten in staat stellen om contact met u op te nemen en hun vragen of berichten voor u achter te laten.
Rebrand uw bedrijf
Een cruciale marketingstrategie is het creëren van een merk dat resoneert met uw doelgroep. Wanneer u een marketingcampagne start voor uw bouwbedrijf, is het herpositioneren van uw bedrijf verplicht.
Het creëren van een professioneel merk voor uw bedrijf stelt uw doelgroep en zoekmachines in staat om u als een professioneel en geloofwaardig bedrijf te beschouwen. Bedrijven met meer geloofwaardigheid zullen uiteindelijk meer online exposure krijgen.
Het logo dat u ontwerpt voor uw bouwbedrijf zal uw bedrijf overal op internet vertegenwoordigen. Het logo dat u ontwerpt voor uw merk zal uw bedrijf overal op internet vertegenwoordigen. Daarom zou de eerste stap moeten zijn om opnieuw te positioneren met een logo. U kunt grafisch ontwerpers inhuren om een professioneel merklogo voor uw bedrijf te maken, of u kunt online logo generators gebruiken om in korte tijd een professioneel logo te maken.
Zodra u een logo heeft, kunt u doorgaan met banners, flyers, billboards en visitekaartjes om meer mensen te bereiken en professioneler over te komen.
Investeer in Social Media Marketing
Nu u online bent en een professioneel ontworpen merk heeft, moet u mensen laten weten dat u hier bent en klaar staat om hen van dienst te zijn. In een fysieke omgeving zou u reclameborden gebruiken om mensen naar uw bedrijf te leiden.
De digitale equivalent van die marketingtruc is social media marketing. Er zijn meerdere sociale mediaplatforms beschikbaar om te gebruiken. Dus hoe bepaalt u waar uw digitale marketingcampagne begint?
Doe wat onderzoek naar uw doelgroep. Waar denkt u dat uw doelgroep rondhangt? Is het Facebook? Twitter? LinkedIn?
Het beste trucje om social media over te nemen is om te investeren in 3 tot 4 trendy sociale mediaplatforms. U kunt gebruik maken van Facebook Ads of Instagram Ads om uw bedrijf online te promoten. U kunt ook Snapchat, Twitter of Pinterest gebruiken om mensen naar uw website te leiden. Alle promotionele inhoud moet echter creatief zijn en uw publiek aansporen om uw bedrijf te bekijken.
Partnered Marketing
Een van de beste marketingstrategieën om een groter publiek te bereiken, is om samen te werken met een ander merk dat vergelijkbaar is met het uwe en elkaars producten of diensten te promoten om uw klanten een vruchtbare combinatie te bieden.
Wanneer u samenwerkt met een nieuw bedrijf, krijgt u extra exposure en stelt u zich bloot aan een geheel nieuw doelpubliek. Zorg ervoor dat het bedrijf waarmee u samenwerkt geen directe concurrent is, want dat zou niet werken voor beide merken. U kunt exclusieve kortingen bieden aan de klanten van uw partner, of u kunt uw diensten samenvoegen om hen iets nuttigs te bieden.
Een uitstekend voorbeeld hiervan zou zijn om samen te werken met een schildersbedrijf. Terwijl u de bouw voor uw klanten beheert, kan uw partner de schilderklussen op zich nemen. U moet ervoor zorgen dat uw partner een aanzienlijk publiek heeft voor uw voordeel.
Maak een blog
Hoewel het misschien ongebruikelijk lijkt om een 'bouwblog' te hebben, is dat allesbehalve zo. Net als alle andere bedrijven en industrieën, zou een bouwbedrijf ook een blog moeten hebben. Een blog zal u helpen om uw doelgroep te betrekken terwijl u uw professionele kennis gratis deelt.
Wanneer uw doelgroep op internet zoekt naar triviale tips met betrekking tot bouw en uw blog verschijnt, betekent dit dat u mogelijk een lead verdient. Als de lezer uw inhoud doorneemt en leuk vindt, is de kans groot dat ze nog meer geïnteresseerd zullen zijn in diensten en expertise.
U kunt artikelen en blogs plaatsen en korte doe-het-zelfvideo's om uw publiek te betrekken en hen te laten weten dat u een professional bent die weet waar hij mee bezig is. Het vinden van een virtuele assistent (VA) zal het proces van contentcreatie en promotie vergemakkelijken.
Goed onderbouwde inhoud op uw blog zal ook helpen om uw website hoger te laten scoren in zoekmachines, waardoor mensen deze gemakkelijk kunnen vinden.
Tot slot
Een bouwbedrijf heeft een professioneel marketingplan en marketingstrategieën nodig, net zoveel als elk ander bedrijf. Het vermogen om uw bedrijf succesvol te vermarkten is echt prijzenswaardig. We hebben enkele succesvolle voorbeelden van marketingstrategieën gegeven om u te helpen uw bouwbedrijf te lanceren en uit te breiden.
Onze focus heeft voornamelijk gelegen op digitale media omdat dat is waar mensen tegenwoordig een groot deel van hun tijd doorbrengen. Hoewel u moet zorgen voor fysieke marketingstrategieën, zullen de bovenstaande tips u helpen een sterke basis te leggen voor uw bouwbedrijf, wat zal helpen bij het uitvoeren van een succesvolle fysieke marketingcampagne.
Heeft u een logo nodig voor uw bedrijf? Waarom ontwerpt u het niet zelf?
Als u geen extra geld in uw budget heeft voor een logo, wanhoop dan niet. Terwijl u in het verleden misschien beperkte opties had, is de technologie tegenwoordig zo ver gevorderd dat vrijwel iedereen zijn eigen logo kan ontwerpen met een online logo-ontwerptool zoals logogenie.
In ons digitale tijdperk gaat het bij ontwerpsoftware minder om de technische vaardigheid van uw handen en meer om uw creatieve ideeën. U hoeft uw penseelstreken of potloodschaduwen niet onder de knie te hebben - u heeft zelfs geen vaste handen nodig. Met digitale logo-makers heeft u alleen een idee nodig.
Logogenie, en andere online ontwerptools, gebruiken sjablonen om het ontwerpen snel en gemakkelijk te maken, zelfs voor beginners. Selecteer eerst uw branche uit het vervolgkeuzemenu.
We hebben onze sjablonen gecategoriseerd op basis van de behoeften en eisen van de topindustrieën, dus het vinden van de uwe is de eerste stap. Ons algoritme genereert vervolgens de beste keuzes voor uw branche.
Kies eenvoudig degene die u leuk vindt en begin met bewerken. U kunt elk sjabloon aanpassen zoals u wilt, uw keuzes personaliseren voor:
Hoofdafbeeldingen
Bedrijfsnaam en slogan
Lettertype en typografie
Kleurenschema's
Tekst- en afmetingen van afbeeldingen
Tekst- en afbeeldingsplaatsing
Nieuwe pictogrammen toevoegen
Laagstructuur (het plaatsen van sommige afbeeldingen achter of voor andere)
U kunt kiezen uit onze interne bibliotheek van meer dan 200 pictogrammen. Een snelle blik laat zien dat er genoeg intellectuele beeldspraak is, waaronder bomen met regenboogbladeren, schildwapens, boeken, afstudeermutsen en meer.
Als u meer geavanceerde technieken wilt gebruiken, hebben we een snelle beginnersgids voor het gebruik van Logogenie geschreven. Hierin worden alle nuances van de Logogenie-interface uitgelegd, inclusief hoe u afzonderlijke aspecten van de basisafbeelding kunt bewerken, bepaalde kleuren kunt wijzigen maar andere niet, en hoe u uw typografie kunt perfectioneren.
Met een DIY-logo-maker zoals logogenie kunt u in slechts enkele minuten een logo van professionele kwaliteit maken. Wanneer u klaar bent, kunt u alle rechten en commerciële licenties kopen voor $24,90, waarmee u uw logo voor altijd krijgt.
Hoewel de sjabloonstijl van ontwerp goed werkt voor beginners, zult u betere resultaten behalen als u zich vooraf verdiept in enkele basisprincipes van grafisch ontwerp. Blijf onze blog lezen voor speciale ontwerptips, rechtstreeks van expertontwerpers.
Auteursprofiel
David Anderson is afgestudeerd in bedrijfskunde met een specialisatie in marketing. Hij is gespecialiseerd in communicatieontwerp en heeft veel merken geholpen hun doelen te bereiken op het gebied van marketingcommunicatie. Nu schrijft hij voor freelance klanten over onderwerpen die verband houden met merkontwerp, visuele communicatie en marketing.