Van software tot hardware, van smartphones tot smartfridges, techbedrijven leven op de grens tussen onze moderne wereld en de toekomst. En hoewel hun technologie bijna elk ander bedrijf op de planeet ondersteunt, onderscheiden de techbedrijven zich van alle andere industrieën in hun bedrijfscultuur, marketing en zelfs logo ontwerp. De technologische industrie is paradoxaal genoeg zowel inclusief als e...
U weet inmiddels dat uw logo een opvallend, on-brand kleurenpalet moet hebben als u wilt dat het bij uw ideale publiek aanslaat. En in andere artikelen die we hebben gepubliceerd, hebben we het gehad over wat verschillende kleuren communiceren wanneer ze worden gebruikt in logo's en we hebben u verschillende manieren getoond om kleuren in uw logo te combineren om aantrekkelijke visuals te creëren. Maa...
Net als de oorlogsvaandels van vroeger is je sportlogo een oproep aan fans overal, tijdens en na de wedstrijd. Sportlogo's moeten meer verantwoordelijkheden dragen dan bedrijfslogo's — ze worden aangebracht op spelers custom jerseys, velden, scoreborden en heel veel merchandise. Met andere woorden, er is meer nodig dan een boos dier om een goed sportlogo te maken (hoewel dat een goed begin is). &...
Een bedrijf’s visuele identiteit kan hen breken, maken of helpen om helemaal naar de top te vliegen. Een bedrijf of merk’s logo ontwerp is in feite een van de belangrijkste aspecten van hun visuele identiteit. Het onderscheidt niet alleen het ene merk van het andere, maar het heeft het potentieel om de prestaties van het bedrijf te verbeteren, de keuze van de klant te beïnvloeden, loyaliteit te...
Wanneer u het logo van uw merk ontwerpt, moet u drie grote ontwerpkeuzes in gedachten houden: • Vorm • Font • Color Vorm verwijst naar de algemene vorm van het logo en de daarin gebruikte vormen, en lettertype verwijst naar het lettertype (of de lettertypes) die u kiest. Beide ontwerpkeuzes communiceren de persoonlijkheid van uw merk. Kleur werkt er nauw mee samen en voe...
De juiste kleurencombinatie vinden voor uw logo is erg belangrijk. Het bepaalt de sfeer van uw merk en helpt u zich te onderscheiden van de rest van de concurrentie. Wanneer je je bedrijf begint en je begint na te denken over welk logo je gaat ontwerpen. Het is een goed idee om de ontwerpstijl te bestuderen en ook het soort kleurencombinaties die soortgelijke bedrijven gebruiken. Veel bedrijven doen dit niet goed en...
Wanneer u op zoek bent naar het juiste lettertype voor uw logo, kan de enorme hoeveelheid keuzes waarmee u wordt geconfronteerd, overweldigend zijn. De snelste manier om dat aantal te beperken en het perfecte lettertype te vinden, is op zoek gaan naar een duidelijk idee van welk lettertype het beste bij uw merk past. Het juiste lettertype kiezen voor uw logo Het juiste lettertype voor uw l...
Van Chef Boyardee tot Whole Foods, iedereen in de voedsel-, drank- en levensmiddelenbranche heeft een logo nodig. Of het nu een cartoonmascotte is voor kinderen of een woordspeling voor volwassenen, logo's voor eten en drinken kunnen een goede indruk maken, de merkherkenning verbeteren en zelfs mensen een beetje hongerig maken. Maar zelfs als je’meer een “Little Debbie&r...
Van de weinige historische logo ontwerpen in de moderne tijd, heeft Starbucks terecht zijn weg naar de top gevonden. Het internationale koffiemerk groeide uit van een kleine detailhandelaar tot hoe we het nu kennen. Het logo van Starbucks had zijn eigen fascinerende reis, een reis die nog steeds zal evolueren en groeien. We duiken in de geschiedenis en het ontwerp van de vele facetten van het Starbucks-log...
Hoewel we geneigd zijn de onderwijsindustrie hoog aan te slaan vanwege haar altruïstische doelstellingen, staan scholen en onderwijsbedrijven niet boven het beïnvloeden van hun reputatie met branding. De waarheid is dat educatieve branding net zo goed een academische traditie is als late cramsessies. De meeste scholen hebben immers al mascottes, slogans en herkenbare kleurstellingen. Alles wat ze nodig hebben is...
Het is geen geheim dat het gekozen lettertype van invloed is op de manier waarop mensen uw boodschap interpreteren. Wanneer u crafting the perfect logo om het gezicht van uw merk te zijn, is het lettertype (of de lettertypes!) dat u kiest voor de tekst in uw logo van belang... heel erg belangrijk. Een lettertype dat algemeen aanvoelt, zorgt voor een saai, vergeetbaar logo en een lettertype dat niet bij uw merk pas...